در واکنش به قیام پرشور مردم در روز ۱۶ آذر که دیکتاتوری آخوندی را به لرزه انداخت، آخوند اژه یی دادستان کل جنایتکار رژیم چنگ و دندان نشان داد و تهدید کرد که از امروز به بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه مهلت نخواهیم داد.
آخوند گوشخوار اژه یی که اظهاراتش توسط خبرگزاری حکومتی ایرنا منتشر شده، گفت به دادستان رژیم در تهران دستور داده و افزود: «امروز طی صحبتی که با جعفری دولت آبادی داشتم به وی گفتم که از حالا وظیفه ماست که اجازه ندهیم پیش از این عده‌ای با قانون شکنی در خیابان امنیت و آرامش مردم را برهم بزنند و ماشین و موتورسیکلت مردم را به آتش بشکند و علاوه بر برهم زدن نظم مردم بهترین دستاویز را برای دشمن و بهانه‌ای برای ضربه به نظام قرار دهند».
 دادستان جنایتکار رژیم در حالیکه اظهاراتش ضعف و درماندگی ولی فقیه درهم شکسته را در مقابل استمرار خیزش و قیام مردم، نشان می داد به تهدید خانواده های جوانان و دانشجویان روی آورد و گفت: «از همین جا اعلام می کنم و می‌دانم که جعفری دولت آبادی در این زمینه هم اقدام می‌کند که اگر کسی برخلاف امنیت و نظم مردم برخورد کند به شدت با او برخورد می‌شود و به خانواده‌ها نیز می‌گویم تا مراقب فرزندانشان باشند که فریب بیگانه و یا شعارهای دوپهلو را نخورند که اگر آنها فریب خوردند خانواده‌ها گله نداشته باشند که فرزندم دانشجو بود چرا دستگیر شد؟ زیرا مردم ما بیش از این تحمل ندارند و از دستگاه قضایی می‌خواهند بیش از این مهلت ندهد و ما نیز مهلت نخواهیم داد....من قبلا هم گفته‌ام دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و نظامی برخی خویشتنداری کردند تا صف دشمن برای کسانی که نمی‌دانند روشن شود و اعلام می کنم از امروز به بعد به هیچ وجه اغماض نخواهد شد زیرا قضیه روشن است».
آخوند اژه یی حتی دادستانهای گماشته خود را در شهرهای مختلف نیز تهدید کرد که اگر دستوراتش را اجرا نکنند، توبیخ و تنبیه خواهند شد. وی گفت: «اگر دادستان محل جرم از حقوق عامه کوتاهی کند ما حتما تعقیب می‌کنیم و اگر دادستان تهران نسبت به ظلمی که نسبت به نظام می‌شود و حقوق مردم زیر پا گذاشته می شود و هر روز عده‌ای نظم شهر را برهم زده و به اموال عمومی و کسب وکار مردم آسیب بزنند، حساسیت نداشته باشد به او اخطار و تذکر داده می شود و اگر لازم باشد اقدام بعدی را در خصوص وی انجام می‌دهیم».