پنجشنبه, ۰۵ آذر ۱۳۸۸ | ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹
در پی افشای مزدوران و جاسوسان رژیم در آمریکا و مصادره آسمانخراش و بنیادهای متعلق به رژیم که توسط آنها اداره میشد، روزنامه واشنگتن تایمز تعداد دیگری از مزدوران رژیم را که با پوشهای مختلف مشغول به کار بودند معرفی کرد و خبر از تحت تعقیب قرار گرفتن برخی از آنها داد. بر طبق این گزارش  مرکز اسلامی ایران در پوتومک در ایالت مریلند بهرغم دعاویش که مستقل از بنیاد متعلق به رژیم است رابطه خود را با ایران نگه داشته است. این مرکز از سوی دولت آمریکا متهم به واریز کردن پول به رژیم ایران شده است.
واشنگتن تایمز (۱آذر۸۸)در ادامه این گزارش چند مزدور و آخوند وابسته به رژیم که تحت پوششهای مختلف مشغول پیشبرد خطوط رژیم هستند را افشاکرد ونوشت مقامات آمریکا میگویند بنیاد یک ارگان پوششی برای دولت ایران می باشد و درآمد آن که  ناشی از کرایه است به بانک ملی ریخته می شود که تحت تحریم آمریکا به خاطر روابط مظنونش با برنامه اتمی رژیم  ایران می باشد.
 به دنبال افشای مزدوران و جاسوسان رژیم در آمریکا و مصادره بنیاد متعلق به رژیم، نقش سفرای رژیم در سازمان ملل متحد در رأس این بنیاد افشا شد. طبق اطلاعات فاش شده  سفرای رژیم در سازمان ملل متحد در رأس بنیاد مصادره شده متعلق به رژیم  قرار داشتهاند و طی سی سال گذشته اقدامات تروریستی، لابیگری، جاسوسی و دزدی و قاچاق  را رهبری کردهاند.
در مقالهیی که توسط فوربز منتشر شد، نویسنده مقاله پس از اشاره به مسائل افشا شده و اقدام دادستان فدرال مبنی بر ضبط داراییهای بنیاد متعلق به رژیم در نیویورک، نوشت:  امر دیگری که در این میان نادیده گرفته شده نقش سفیران رژیم ایران در سازمان ملل می باشد.
این مقاله با اشاره به آسمانخراش مصادره شده متعلق به رژیم، نوشت:
به گفته بازپرسان، از سال ۱۹۹۱ سفیر رژیم ایران در سازمان ملل بطور واقعی در رأس این عملیات بوده و نقش یک راهنما در فعالیتهای این بنیاد داشته است.…کمال خرازی، سفیر وقت رژیم ایران  که بعداً در سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵ وزیر خارجه رژیم بود این بنیاد  را از سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۷ اداره کرد. این انتصاب به دستور خامنهای، رهبر رژیم و بدون اطلاع مقامات آمریکا صورت گرفت و در حالی بود که برخی مقامات رژیم به خامنهای هشدار دادند این انتصاب و دخالت خرازی در کار این بنیاد ممکن است رابطه این بنیاد با مقامات آمریکا را دچار مشکل کند، خرازی پس از انتصاب به ریاست بنیاد، هیأت مدیره را تعویض کرد و خودش در جلسات هیأت مدیره شرکت نمود و تصمیمات عمدهیی را در امور مالی اتخاذ کرد.
نفرات بعد از وی نیز همان راه را رفتند. سفیر بعدی نژاد حسینیان بود که از ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ در آن سمت خدمت کرد که وی همچنین در جلسات هیأت شرکت نموده و استراتژی مالی را نیز تحمیل کرده است. بعد از وی جواد ظریف (۰۷-۲۰۰۲) بود که بازپرسان می گویند  در یک برههیی در تصویهحساب دعوی دادگاه در ۲۰۰۴ علیه بنیاد تأثیرگذاشته بوده است…
سفیر کنونی، در ژوئیه ۲۰۰۷ جایگزین وی شد. بازرسان سفیرکنونی رژیم را به عنوان کسی که شدیداً در امور بنیاد دخالت داشته توصیف کردند.
درادامه این مطلب به اختصاص بخشی از درآمدهای این بنیاد تحت عنوان کمک هزینه در ارتباط با افرادی در دانشگاه کلمبیا اشاره شده و آمده است:محمود احمدی نژاد هنگامی که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد، در حاشیه آن به دانشگاه کلمبیا رفت تا در آنجا سخنرانی کند.
یادآوری می شود به رغم این رشوه ها، احمدی نژاد درهنگام سخنرانی دردانشگاه کلمبیا  ازسوی استادان و دانشجویان به خاطرسیاستهای جنایتکارانه وضد انسانی اش مورد شدیدترین حملات قرارگرفت ومفتضح شد.