کروبی در مصاحبه یی شکنجهها و جنایات خامنهای در زندانها را بدتر و وحشیانهتر و بیشتر از زمان شاه توصیف کرد و گفت: برخوردی به این وسعت از وحشیگری و خشونت و این که به شدت زن‌ها را زدند، پیرها را زدند و به راحتی می‌زدند برایم تازگی داشت. در زمان شاه به این راحتی نمی‌زدند.
 وی که با شبکه ۲ تلویزیون هلند مصاحبه میکرد، افزود: «من فکر نمی‌کردم اینطور برخورد بشود… بخش اعظم ناراحتی من برای جامعه است. چون احساس کردم مردم برای تغییر آمدند و نشد. البته طبیعی است که مردم سرانجام به نتیجه مطلوب که خواست‌های مشروع قانونی‌شان است خواهند ‌رسید.
  پاسدار جعفری، سرکرده سپاه پاسداران، نگرانی ولی فقیه ارتجاع از خیزشهای اجتماعی و دستورات او به سپاه برای سرکوب اعتراضات جامعه را برملا کرد. به گزارش خبرگزاری حکومتی ایران(۵آذر۸۸) او گفت: تا پیش از این عمدتاً وظیفه بسیج در حوزه نظامی تعریف میشد، اما اکنون با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که مبارزه با تهدیدات نرم را از وظایف بسیج عنوان کردند، این مقابله به حوزههای سیاسی، علمی، ارزشی و تهدیدات باورهای اعتقادی انقلاب اسلامی معطوف شده است. وی که در جمع مزدوران بسیجی سخنرانی میکرد، افزود: حوزه فعالیت بسیج محدودیت ندارد و هر اقدامی که برای حفظ انقلاب اسلامی نیاز است در زمینه غیرنظامی به بسیج مربوط میشود.
جوادی آملی، امام جمعه رژیم در قم، از سمت امام جمعه کناره گیرد کرد و آن را در خطبه نمایش جمعه اعلام نمود.
به گزارش رسانههای حکومتی(۷آذر۸۸)، جوادی آملی پس از شرکت در نمایش جمعه قم، اعلام کرد «از این پس از ادامه حضور در نماز جمعه معذورم».
کنارگیری آخوند جوادی آملی که از نزدیکان به خامنهای محسوب میشد، حاکی از ادامه شکاف در میان آخوندهای حامی ولیفقیه است و بحران مرگبار دیکتاتوری آخوندی را بیش از پیش به اثبات میرساند.
سایت نوروز وابسته به جناح مغلوب رژیم، نوشت: پس از آیتالله امینی نوبت به آیت‌الله جوادی‌آملی رسید که کنارهگیری خود را از امامت نماز جمعه قم اعلام کند.
رفسنجانی در سخنرانی برای جمعی از نمایندگان مجلس رژیم، به آنها گفت سه و نیم میلیون نفر از مردم علیه رژیم آخوندی به خیابانها آمدهاند و دیگر به خانههایشان بر نمیگردند.
این مطلب را زاکانی، یکی از نمایندگان مجلس ارتجاع از باند ولیفقیه و از اعضای کمیته شش نفره مجلس که با رفسنجانی و کاندیداهای نمایش انتخابات ریاستجمهوری رژیم، به منظور چارهجویی بحران ملاقات کردهاند، فاش کرد.
این اظهارات رفسنجانی در منابع حکومتی، ازجمله سایت آینده (۱آذر۸۸) منعکس شده است.
زاکانی با اشاره به مذاکره کمیته مزبور با رفسنجانی گفت: «هاشمی در آن جلسه گفت شرایط جامعه سخت شده است و اکنون دانشجویان به جای روحانیت به گروههای مرجع جامعه تبدیل شده‌اند، این سه و نیم میلیون نفری که به خیابان آمده‌اند، به خانه‌هایشان برنمی‌گردند و بهتر است که خودمان به خواسته‌های آنها عمل کنیم…»
یکشنبه, ۰۸ آذر ۱۳۸۸ | ۲۹ نوامبر ۲۰۰۹